lördag, oktober 1

Var går gränsen för patetisk?

Lägenheten är städad, tvätten tvättad, lakanen bytta och blommorna inköpta. Jag är duschad och fönad och sminkad och har målat naglarna och filat fötterna och klätt på mig. Ändå ringer jag ingen. Jag är alltså i princip krogklar, men sitter mest i soffan och glor rakt fram. Funderar på att gå till Ica och köpa bearnaisesås för jag läste Fredrik Backmans blogg och blev sugen, men jag är inte sugen på nåt egentligen. Orkar inte vara social, men skulle nog må sjukt bra av att vara det egentligen. Äh, jag kollar klart på det här och sen bestämmer jag mig.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Jag skulle lätt kunna tänka mig att sitta bredvid dig i soffan. Stirra och vara osocial. Betydligt mindre fräsch än dig dock.

Linn sa...

Alltså du är alltid mer än välkommen hit Sofia!