lördag, oktober 1

Kantarellfestsrester





7 kommentarer:

Johan sa...

Hmm, även dagen så ser din modell godare ut än mina två försök. Måste träna lite mer tror jag.

Linn sa...

Jag är mest imponerad av att du har försökt två gånger. Men lite tips då: köp Tortiglioni (stora pastarör) och koka såsen jävligt länge. Häll av pastavattnet och tippa ner pastan i såsen i såsen och koka sista minuterna så så pastan suger upp smaken ordentligt. Riv parmesan över och ev. lita färsk timjan. Då blir det nog som på bilden.

Johan sa...

Asså det är ju ett lysande recept, så helt fel blir det ju aldrig. Känns som att jag mest missade fasen koka såsen jävligt länge.

Linn sa...

Glömde eventuellt att skriva det i receptet. Men grejer med svamp vinner man alltid på att koka länge så svampsmaken verkligen hinner tas upp av såsen. Typ så.

Anonym sa...

Hmm... Trodde grejjen med svamp var att det kliade?

Mvh/Micael.

Anonym sa...

Måste direkt förlåta mig själv, inspireras lite av den nerdiga rakheten som finns i tv-serien the big bang theory, som jag kollar på nu. Sträckser. Inte bra...

Men skämtet var rätt kul, eller hur?

Mvh/Micael. Igen.

Linn sa...

Micael: hemskt ledsen, men det var verkligen inte det minsta roligt skämt. För plumpt för att vara BBT-nivå. Det ska vara mkt nördigare!